”Ihan mahtava päivä takana! Todettiin yhdestä suusta, että onneksi Anni ja Piritta pakottivat meidät tähän. Palvelumuotoilu rules!!”
Anu Lång, Kontulan kirjastonjohtaja
D9-digitiimi, Valtiokonttori
Lue lisää
Asiakaskokemuksen
kehittämissuunnitelma
Puhelinpalaveri
Tausta- ja tarvekartoitus (kysely)
Konsultaatiosessio
Kehittämissuunnitelma
Hinta 1800 euroa + alv 24 %
Kun haluat luoda palvelun tai tuotteen, joka vastaa asiakkaan tarpeisiin (= onnistunut asiakaskokemus) ja vaikuttaa aidosti ihmisiin (= onnistunut käyttökokemus ja menestyksekäs liiketoiminta), me autamme sinua siinä.
Tarve ymmärtää asiakkaita on elintärkeää palvelun, tuotteen tai yrityksen menestyksen kannalta. Kenelle palvelu suunnataan, kuka sitä oikeasti käyttää, millaiset asiat käyttökokemukseen vaikuttavat ja mitä tunteita kokemus herättää käyttäjässään? Näitä liiketoiminnan ydinhaasteita voidaan ratkaista luovasti ja monialaisesti palvelumuotoilua hyödyntäen. Askelmerkit onnistuneeseen asiakaskokemukseen saavutetaan yhteiskehittämisen kautta, sillä käyttökokemuksen muotoileminen ihmisläheiseksi toteutuu vain silloin kun sitä muotoillaan ihmislähtöisesti.
Kartoitamme kaupallistettavan tuotteesi ja palvelusi lähtökohdat kyselyn avulla, tapaamme ydintiiminne ja konsultoimme teitä yrityksessänne. Kyselyn ja konsultaatiosession perusteella laadimme asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelman pilotointivaiheessa olevan tuotteenne ja palvelunne onnistuneeseen kaupallistamiseen.
Avarko Oy
Lue lisää
Palvelupolkukuvaus
Puhelinpalaveri
Tausta- ja tarvekartoitus
Kysely purkuineen
Tapaaminen ja kehittämissuunnitelma
Fasilitoitu työpaja palvelupolun rakentamisesta, sisältää yhteenvedon
Visualisoitu palvelupolkukuvaus kaupallistamisen tueksi
Hinta 4000 euroa + alv 24 %
Kun tarvitset syvempää ymmärrystä kaupallistettavan tuotteesi tai palvelun käyttäjistä, autamme asiakaskokemuksen rakentamisessa ja testaamisessa. Palvelupolkukuvaus on hyväksi havaittu, nopea ja kustannustehokas tapa testata ja kehittää palvelua esimerkiksi kaupallistamisen eri vaiheissa.
Asiakaskokemuksen onnistumiseen vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen edellyttää eri näkökulmien tuomista yhteen; näin päästään laatimaan intuitiivinen näkemys palvelupolkua määrittävistä tekijöistä. Palvelupolkukuvaus on työkalu joka toimii havainnollistajana asiakkaan suhteesta tutkittavaan palveluun; mitä tapahtuu ennen, mitä aikana, entä jälkeen palvelun käytön? Millaista vuorovaikutusta tapahtuu ja kenen välillä, mitä vaatimuksia liittyy mihinkin vaiheeseen, mitkä ovat lyhyen ja pitkän aikavälin positiiviset tavoitteet? Palvelupolussa nostetaan esille ne merkittävät tekijät joiden varaan palvelu rakentuu ja jotka tuottavat palvelulle lisäarvoa. Tämän myötä voidaan tutkia eri osapuolten välisiä yhteyksiä, rooleja ja vaatimuksia eri näkökulmista, niin kaupallistamisen kuin kehitystyön tueksi. Palvelupolun aktiivinen työstäminen auttaa yritystä reagoimaan tulevaisuuden muutostilanteisiin asiakaskokemuksen näkökulmasta.
Lahden ammattikorkeakoulu / Heinolan kaupunki
Lue lisää
Mikä on ihmiselle paras?
Sisältää esimerkiksi:
Yrityksen taustakartoitus (kysely)
Puhelinpalaveri
Työpaja ennakko- ja kotitehtävineen
Yhteenveto palvelumuotoilun tulevasta roolista liiketoiminnassanne
Hinta 5000 euroa + alv. 24 %
Automatisoituvassa maailmassa datan kerääminen on nykyään helppoa, mutta miten kerätty data valjastetaan käyttäjien todellisiin tarpeisiin? Miten käyttäjät, eli ihmiset, on integroitu osaksi kokonaisvaltaista käyttökokemuksen muotoilua? Käyttäjälähtöisyyden sisäistäminen on itsessään prosessi jonka läpiviemiseen tarjoamme asiantuntevaa tukea ja ohjausta.
Koulutamme tiimisi ymmärtämään palvelumuotoilun tärkeimpien menetelmien vaikuttavuutta ja avaamme alaan liittyviä käsitteitä selkokielellä. Osallistamme ydintiimiäsi yhdessä palvelusi käyttäjien kanssa kokeilemaan palvelumuotoilumetodeja tärkeimpien tavoitteiden kautta, kasvattaen tiimin rohkeutta ja luovuutta jalkauttaa oppejaan käytännön työssä. Räätälöimme teille sopivan kokonaisuuden joka tukee palvelumuotoilumenetelmien integroimista osaksi liiketoimintanne jatkuvaa kehittämistä.
Pilotti päälle ja menoksi!
Pilotointisuunnitelma, palvelupolkukuvaus ja mittarit
Puhelinpalaveri
Tausta- ja tarvekartoitus
Kysely purkuineen
Konsultointi ja kehittämissuunnitelma
Fasilitoitu työpaja palvelupolun rakentamisesta sekä sen pilotin suunnittelusta, sisältäen yhteenvedon
Visualisoitu palvelupolkukuvaus kaupallistamisen tueksi
Mittarit jatkuvalle kehitystyölle
Hinta 5000 euroa + alv 24 %
Oletko suunnittelemassa kaupallistamista tukevaa kokeilua, eli pilottia? Ketä kannattaa osallistaa, millaisella alustalla se toteutetaan, miten tuloksia kerätään
ja mitataan? Asiantuntijamme johdolla saadaan pilottisi tavoitteet ja toimintasuunnitelma kohtaamaan.
Käyttäjälähtöinen pilotointi tuottaa oleellista tietoa palvelun tai tuotteen kehittämisprosessiin, sillä käyttäjät ovat aina käyttämänsä palvelun asiantuntijoita. Tärkeimpien sidosryhmien tunnistamisen kautta määritellään ne tavoitteet ja ensisijaiset vaatimukset, joiden pohjalta yhteiskehittämisen prosessi käynnistetään. Palvelumuotoilua hyödyntämällä asetetaan asiakaskokemuksen palvelupolku rohkeasti alttiiksi konkreettisille kokeiluille, sen toimien tässä testialustana valitun palvelun tai tuotteen pilotointissa. Yhteiskehittämiseen perustuva työpajatyöskentely tuottaa suunnitelmien lisäksi mittarit pilotoinnin toteuttamiseksi parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen vaatimusten syvempää ymmärtämistä ja validointia varten. Yhteiskehittäminen on tehokas ja nopea tapa tuottaa uniikkeja ideoita ja tunnistaa mahdollisuuksia ja esteitä jo etäältä. Tuotetusta materiaalista ja käytetyistä menetelmistä on välitöntä etua sekä yrityksen sisäisille prosesseille, että asiakasrajapintatyön kautta kaikille loppukäyttäjille.